Küçük Şeyler Anaokullarında "önleyici ve gelişimsel temelli" rehberlik hizmetleri sunulur. Buna göre temel amaçlarımız şu şekilde sıralanabilir:
-
Öğrencileri tanıma ve izleme çalışmaları yapmak
-
Öğrencilerin sosyal, duygusal ve bilişsel gelişimlerini izlemek, değerlendirmek ve desteklemek
-
Olumlu ve gerçekçi benlik gelişimin sağlanmasına destek olmak
-
Problem çözme becerisinin kazandırılmasına destek olmak
-
Sağlıklı iletişim becerisinin kazandırılmasına yardımcı olmak
-
Anne - babaların gereksinim duyduğu konularda rehberlik hizmeti sunmak
-
Uyum ve davranış sorunlarının önlenmesi ve çözümü konusunda çalışmalar yapmak
-
Yaşamın zorlukları ve krizleri ile başa çıkma becerilerinin kazandırılmasına katkıda bulunmak
-
Duyguların tanınması, duyguların ifade edilmesi becerilerinin kazandırılması çalışmalarına katkıda bulunmak
-
Çocuğun kendini tanıması sürecine katkıda bulunmak
Genel İlkeler
-
Tüm çocuklara yönelik çalışmalar yapmak
-
Çocukların etkilenmesine neden olmamak ve izin vermemek
-
Çocukların sağlıklı ve güvenli bir kişilik kazanmalarını önemsemek
-
Bireyin bir bütün olarak gelişmesini önemsemek
-
Gizlilik ilkesini ve mesleki etik kurallarını ön planda tutmak
-
Rehberlik ve psikolojik hizmetlerin sürekli olmasını gözetmek
Hizmet Kategorileri
-
Öğrencilere yönelik çalışmalar
-
Ailelere yönelik çalışmalar
-
Öğretmenlere yönelik çalışmalar
-
Kurumun gelişmesine yönelik Ar-Ge çalışmaları
Kullanılan Araçlar ve Yöntemler
-
Sınıflarda sistematik gözlemler ve anekdotlar
-
Test, ölçek ve envanterler
-
Grup çalışmaları
-
Aile işbirliği
-
Aile ile geribildirim ve değerlendirme görüşmeleri
-
Oyun